Na zlevněné zboží letos Češi o Vánocích slyší

12.12.2013 10:45

Nákupní horečka spojená s Vánočními dárky vrcholí a není se čemu divit, že kamenné prodejny i internetové obchody se předhání v akčních nabídkách. Poslední průzkumy a analýzy potvrzují, že Češi na slevy jednoznačně slyší a celá třetina respondentů je dokonce cíleně vyhledává. Vánoce patří každoročně k období, kdy se domácnosti potýkají s nemalými finančními výdaji, které zásadně zasahují do běžného rozpočtu. Letos tak stoupnul zájem o akční letáky, slevy v obchodech i slevové portály.

Rozhodně se ale nedá tvrdit, že by extrémně zlevněné zboží mizelo z regálů jako první. Doby, kdy Češi kupovali všechno s cedulkou „sleva“, jsou už minulostí. Obezřetnost má stále rostoucí tendenci. Většina dotazovaných si ceny požadovaného zboží porovná u několika prodejců a dává pozor, zda by se nemohlo jednat o obchodní trik a jestli je nabízená akční sleva skutečně výhodná. Nejvíce se lidé zajímají o slevy zhruba od třiceti do padesáti procent. Nějakých deset nebo dvacet procent nevnímáme nijak lukrativně a naopak slevy přesahující sedmdesát procent už se nám zdají spíše podezřelé.

Že se ale o akční nabídky Češi teď před Vánoci zajímají, dokazují i čísla. Oproti dlouhodobému měsíčnímu průměru vzrostl počet prolistovaných akčních letáku na internetu o 30% a překročil tak hranici deseti miliónů přečtených nabídek. Obchodníci se tak mohou přetrhnout s nabídkou různých zvýhodněných kupónů, všemožných akcí a slevových upozornění. Po intervenci ČNB dokonce očekávají prodejci nárůst poptávky poháněný obavami z následného zdražování spotřebního zboží.