Spolehlivost je základem pro úspěšné podnikání
Být dobrým podnikatelem vyžaduje nejen dokonalou znalost zvoleného oboru, ale také soubor povahových vlastností a charakteru. V současnosti je téměř nezbytné, aby kromě odbornosti dokázal podnikatel jako profesionál zhodnotit aktuální situaci, mít přehled alespoň v základech ekonomie a být správným vyjednavačem i marketingovým znalcem. Nejdůležitějším předpokladem pro úspěch stále zůstává spolehlivost. Problémem je, že se nedá napodobit, ani sehrát. Zkrátka ji v sobě buď máme, nebo nemáme a můžeme ji pouze zdokonalovat v konkrétních směrech.
Obecně nespolehlivost v podnikání mají na svědomí dvě příčiny. První je neschopnost dodržet závazek nebo sjednanou dohodu. Podnikatel v takové chvíli podcení složitost svého oboru a snažení. Nedodržování termínů, přehlédnutí důležitých poptávek, zapomenuté závazky, nedomyšlené plánování, to vše vede zpravidla k jedinému – nespokojený zákazník.
Druhou příčinou může být nedostatečná znalost obchodních zvyklostí a nepsaných pravidel. Problém se týká hlavně začínajících podnikatelů, kteří ještě s jednáním s klienty a dodavateli nemají velké zkušenosti a často se dopouští zbytečných chyb. Nikdy naivně nedůvěřujte radám od konkurence, ať se tváří sebevíc přátelsky. Komunikaci s potenciálním zákazníkem neberte na lehkou váhu a vždy se snažte myslet dopředu. Mezi zvyková pravidla, která nemusí být nováčkům v podnikání známá, patří třeba slušnost po nepřijatém hovoru klienta volat zpět. V žádném případě by se nemělo pouze prozvánět a obírat tak zákazníka o vlastní náklady. Na přijatou poptávku bychom měli reagovat nejpozději do tří pracovních dnů, abychom hned ze začátku nevzbudili pochybnosti o naší spolehlivosti.
Složitost podnikání stále roste. Proto byste jako začínající podnikatelé měli myslet skutečně na vše. Nároky na spolehlivost jsou čím dál důležitější. Právě podle ní totiž zákazníci vybírají, s kým nakonec uzavřou obchod a budou chtít využít další spolupráce.